Vliegschool Sky Service Netherlands voor uw PPL brevet.

Wordt lid van onze school en bouw samen met ons aan het meest gezellige en plezierige vliegschool van Nederland en omgeving, waar u zich thuis voelt! Theorie en praktijkopleiding geheel in eigen huis!

Onze door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat goedgekeurde vliegopleiding voor PPL biedt u de mogelijkheid om door middel een combinatie van zelfstudie en 1 op 1 studie uw PPL brevet te behalen.

Alvorens u in het diepe te storten adviseren wij u eerst een proefles te maken. Een proefles is de manier om te ervaren hoe het is om zelf een vliegtuig te besturen. Velen zien dit als een fantastische bezigheid. Alle vliegers zijn met een proefles begonnen.

Ook is een proefles vaak een mooie besteding van een vrije dag of wordt als kado aangeboden. Wat kunt u verwachten tijdens een proefles?

Uitleg werking vliegtuig

In ontspannen en prettige sfeer wordt u uitgelegd hoe het komt dat een vliegtuig vliegt en hoe het bestuurd wordt. Natuurlijk wordt ook het doel van de instrumenten uitgelegd.

Walk around

Na de eerste uitleg volgt de z.g. walk around: de inspectie van het vliegtuig voor de vlucht. Deze inspectie dient altijd te worden uitgevoerd U zult merken dat de veiligheid bij het vliegen een hoge prioriteit heeft. Ook nadat de motor is gestart, gaat de inspectie verder.

Taxiën

Nadat alles is gecontroleerd, wordt het vliegtuig naar de startbaan getaxied. Tijdens het taxiën, wordt meteen duidelijk dat dit anders gaat dan sturen in een auto. De meeste mensen willen namelijk aan het stuur draaien om de bocht door te komen (net als bij een auto). Maar daar reageert het vliegtuig bij het taxiën niet op. Richtingsveranderingen op de grond worden met het voetenstuur uitgevoerd. Alvorens de startbaan op te rijden, volgen er nog een aantal laatste controles.

Op de baan

Eenmaal op de baan geeft u vol gas. Het toestel begint te versnellen. Wanneer het toestel voldoende snelheid heeft, trekt u op aanwijzing van de instructeur de stuurknuppel naar u toe en vliegt het toestel zich los van de baan. Een sensatie die u nooit meer vergeet.

De vlucht

Tijdens de vlucht voert u op aanwijzing van de instructeur hoogte- en richtingsveranderingen uit. Uiteraard is er genoeg tijd om even naar buiten te kijken: Het heet niet voor niets zichtvliegen.

De landing

Aan het eind van de vluchten vliegen wij het luchtverkeerscircuit van het vliegveld Teuge weer binnen. En -als u het lukt- mag u het vliegtuig zelf tot vlak voor de landingsbaan brengen! De instructeur zal ten slotte de landing verrichten.

Evaluatie

Onder het genot van een kopje koffie of thee, kan de vlucht met u worden nabesproken. Indien u dat wilt, kunt u natuurlijk meteen uw eerste echte vliegles plannen (boeken). Na een aantal uren vliegen zult u gaan ervaren dat vliegen een techniek is die zeer zeker onder de knie te krijgen is en het zal u verbazen hoe snel dat proces verloopt!
Een uitspraak die wij vaak horen is: “als ik geweten had dat het zo geweldig is om zelf te vliegen, dan had ik jaren geleden al een brevet gehaald”. Zorg dus dat u niet te laat bent. Wij zien u graag terug bij SKY SERVICE NETHERLANDS BV.
 

VLIEGOPLEIDING PPL BIJ SKY SERVICE NETHERLANDS BV

Sky Service Netherlands bv verzorgt de opleiding tot privévlieger. Wij doen dit op een manier welke door onze cursisten als ontspannen en gemoedelijk wordt ervaren.

De opleiding bestaat uit praktische vlieglessen, theorielessen en praktijklessen radiotelefonie.

Vlieglessen

De praktische opleiding tot privévlieger duurt ten minste 45 vlieguren. Dat is inclusief 10 vlieguren waarin de leerling solo vliegt. Voor al deze lessen worden individuele afspraken tussen leerling en instructeur gemaakt. Het is dus bijna altijd mogelijk om deze lessen te combineren met de andere bezigheden van de leerling.
Natuurlijk kan een les vervallen vanwege het weer. Bij te laag hangende bewolking of te veel wind vervallen de lessen.

De opleiding is gebaseerd op een syllabus, die door de Inspectie van Verkeer en Waterstaat is goedgekeurd. De voortgang van de leerling wordt nauwkeurig bijgehouden op een overzicht. Bij de volgende les wordt dit overzicht weer als uitgangspunt gebruikt.

Het examen wordt door een examinator afgenomen vanaf het vliegveld Teuge, als de instructeur, de hoofdinstructeur en de leerling zelf vinden dat de opleiding is afgerond. Dat is inclusief de theorie en de praktijd van de radiotelefonie.

Theorieopleiding

Voor het praktijkexamen moeten een aantal theorie examens worden afgelegd. Daarvoor organiseert Sky Service Netherlands een aantal cursussen. Door de kundige en enthousiaste wijze waarop onze instructeurs deze cursussen verzorgen, ligt het slagingspercentage van onze leerlingen hoger dan het landelijk gemiddelde.

Het gaat om de volgende zeven vakken:
     • Algemene vliegtuigkennis en principes van het vliegen
     • Meteorologie
     • Communicatie
     • Navigatie
     • Vluchtplanning en uitvoering
     • Menselijke mogelijkheden en beperking
     • Wetgeving en operationele procedures

Bij de opleiding zijn diverse hulpmiddelen benodigd zoals luchtvaartkaarten, een rekenschijf, een protractor, een liniaal en niet te vergeten de nodige studieboeken.

De examens voor deze theorievakken worden afgenomen door het CCV. Dit kan op verschillende plaatsen in het land.



Praktijklessen radiotelefonie

Daarnaast is het verplicht om een praktijkexamen radiotelefonie te doen. Ook daarvoor organiseert Sky Service Netherlands een opleiding. U leert dan om met behulp van een boordradio te communiceren met grondstations, zoals de verschillende luchthavens.

Het examen wordt afgenomen in Hoofddorp.

Vliegtuigen verhuur

Wij verhuren ook onze vliegtuigen. Wanneer u een Bewijs van Bevoegdheid op zak hebt, kunt u bij ons een vliegtuig huren, bijvoorbeeld om een uurtje te vliegen in de omgeving van Teuge , voor een gezellig dagje naar Texel, of een vlucht naar een ander vliegveld, zelfs voor een tocht door Europa.

De vloot

Sky Service Netherlands beschikt naast haar eigen vaste vloot over vele nationale en internationale relaties, zodat elk door u gewenst vliegtuig/helikopter ingezet kan worden (vraag wel naar de voorwaarden van verhuur).

Opleidingskosten

45 vlieguren + instructeur (per uur € 200,00)

€   9.000

150 landingen (terrein landing € 9,82)

€   1.473

Radiotelefoniecursus

€      350

Theoriecurssussen (7 vakken)

€      900

Theorieboeken en syllabi

€      645

Navigatiekaart, rekenschijf, protractor e.d.

€      100

Totaal (zonder benzine toeslag)

€ 12.468

    

Prijswijzigingen voorbehouden.
 

Bijkomende kosten

Medische keuring

€      350

Theorie examens ( 7 vakken x € 90 )

€      630

Praktijkexamen radiotelefonie

€        52

Praktijkexamen en aanvraag PPL

€      400

Totaal

€   1.432

Deze prijzen zijn exclusief BTW en prijswijzigingen voorbehouden.
Bovenstaand rekenvoorbeeld is een gemiddeld kostenoverzicht.

Vluchten dienen vooraf door middel van rekening courant te worden voldaan, of binnen 8 dagen na factuurdatum.
Per vlucht zullen er administratiekosten van € 5,00 in rekening worden gebracht.

Webdesign en hosting: Cariama IT